Piklerovej trojuholník – povinná výbava

Piklerovej trojuholník bol navrhnutý už pred viac ako 100 rokmi pediatričkou Emmi Pikler, ktorá sa zameriavala na zdravý a prirodzený vývin psychomotoriky detí s dôrazom na hrubú motoriku. Vďaka správne a bezpečne zvoleným pomôckam, ku ktorým neodmyslieľne patrí jej trojuholník, môžu deti už od skorého veku slobodne a svojpomocne spoznávať pohybové možnosti svojho tela a získavať tak správne sebavedomie pri objavovaní odvahy a vlastných schopností. Medzi najdôležitejšie benefity Piklerovej trojuholníka patrí tiež vývin neuvedomelej schopnosti mozgu dieťaťa vnímať polohu svojho tela v priestore (propriocepcia). Správny vývin tejto schopnosti kladie základy koordinácie mozgu a svalovej činnosti. Piklerovej trojuholník taktiež pomáha dieťaťu bezpečne vyhodnocovať pohybové výzvy a riziká spojené s výškou alebo udržaním rovnováhy v nových polohách. Spojením trojuholníka s oblúkom a obojstrannou doskou budete kreatívne tvoriť nové výzvy a tak spoločne s deťmi objavovať možnosti pre ich slobodný a správny vývin.

montessori, piklerovej triangel, učiaca veža

montessori, piklerovej triangel, učiaca veža

6 dôvodov, prečo je učiaca veža dobrý nápad

Premýšľate nad kúpou učiacej veže? Tu nájdete niekoľko dôvodov prečo je učiaca veža skvelým pomocníkom pre Vaše diaťa a v neposlednom rade pre Vás:

1. Bezpečnosť detí je hlavnou priritou každého rodiča. Učiaca veža je pevná a stabilná. V porovnaní s obyčajnou stoličkou je ohraničená z každej strany tak, aby zabránila stúpiť vedľa alebo stratiť rovnováhu.  

2. Dieťa sa môže plne a nerušene sústrediť na to, čo prave robí alebo sleduje. Bez obavy z výšky a pádu. 

3. Spoloočné aktivity ako príprava detských dobrôt, umývanie zeleniny alebo ovocia, varenie alebo iné dobrodružstvá kuchynskej linky nadobudnú nový rozmer, keďže sa budete môcť plne a bez obáv venovať svojej ratolesti. 

4. Učiaca veža je skvelým pomocníkom v kúpelni. Umývanie rúk alebo zúbkov nebolo nikdy jednoduchšie. 

5. Vidieť ako je Vaše dieťa na seba hrdé, pretože už dovidí a dočiahne tam, kde vy, je na nezaplatenie. 

6. Oddýchnete si. Vaše ruky a chrbát Vám budú vďačné. 

Montessori v skratke

Ak dokážeme deti prirodzene viesť k sebavedomiu, slobodnému mysleniu a kreativite, budú z nich sebavedomí, kreatiívny ľudia so slobodným myslením. S touto myšlienkou žila a pracovala Maria Montessori, talianska lekárka a učiteľka, zakladateľka Montessori princípu a metódy výuky. Deti prirodzene a nenútene vstrebávajú informácie zo svojho okolia. Svojim vlastným tempom a prístupom tieto znalosti spracovávajú a my ako rodičia ich pri tom sprevádzame. Dieťa spontánne siaha po určitej aktivite na základe vnútorných pocitov a pohnútok, čo nám vďaka správnym pomôckam a hračkám dovoľuje identifikovať smer záujmu bez toho, aby sme na to dieťa naviedli. Dôraz sa kladie na učenie pomocou zmyslov, čo je prirodzený spôsob učenia od narodenia. A ako môžeme byť deťom čo najviac a správne nápomocní? Držte sa hesla: “Pomôž mi, aby som to dokázal sám.”

montessori, piklerovej triangel, učiaca veža